کریمی: دل کیروش به حال فوتبال ما نمی سوزد

کریمی: دل کیروش به حال فوتبال ما نمی سوزد




 

 


کریمی: دل کیروش به حال فوتبال ما نمی سوزد


تاریخ : شنبه ،
14 اردیبهشت 1392

سرمربي تيم فوتبال پيکان گفت: دل کي‌روش به اندازه من، قلعه‌نويي و دايي براي فوتبال ايران نمي‌سوزد.


فيروز کريمي در نشست خبري پيش از بازي با فجر سپاسي که با تاخير در سالن نشست شرکت کرد، گفت‌: در بزرگراه چمران و پل سعادت‌آباد گير کردم. زيرا راننده‌هاي خانم ترافيک ايجاد کردند و نگذاشتند من به موقع به سالن برسم. ابتدا فکر کردم پرايدهاي اتوماتيک و بدون راننده آمده است، اما بعد ديدم قد خانم کوتاه است و پشت فرمان ديده نمي‌شود. (يکي از خانم‌هاي خبرنگار به فيروز کريمي اعتراض کرد و گفت اشکال از خودت است) با اين حال به خاطر تاخير عذرخواهي مي‌کنم.

به نقل از فارس، وي ادامه داد: با توجه به اينکه زمزمه‌هاي ليگ 18 تيمي براي فصل آينده مطرح شده است، طبيعي است که اين بازي برايمان سرنوشت‌ساز است. زيرا آخرين بازي خانگي ماست و اگر ليگ 18 تيمي باشد در بازي بعدي بايد با نفت آبادان که حريف مستقيم‌مان است بازي کنيم. به لحاظ کاري هم بايد ثابت کنيم که بعد از حضور 50 روزه در پيکان که منجر به باخت نزديک به پرسپوليس شد روند رو به رشدي داشتيم. در آن بازي از شانس‌مان علي کريمي هم آمد و قبل از ورود علي ما از حريف جلو بوديم اما او با مديريتش بازي را دگرگون کرد و ما 2 بر يک باختيم. در بازي سخت ملوان يک امتياز گرفتيم بنابراين بايد ثابت کنيم در بازي با فجر که روند رو به رشدي داريم. حتي اگر ليگ 18 تيمي نشود. مي‌خواهيم عملکرد خودمان را ثابت کنيم و ما براي انجام بازي خوب به ميدان مي‌رويم.

وي ادامه داد: قول مي‌دهم فوتبال خوبي را فردا شاهد باشيم. هرچند دو هفته پاياني ليگ نوبر است و به نوعي شاهکار محسوب مي‌شود. زيرا دو هفته است که هيچ بازي نداشته‌ايم و در اين مدت تعدادي از بازيکنان ما خداحافظي کرده‌اند، تعدادي حالشان خوب نبود و ان‌شاءلله که زنده باشند. همچنين در اين مدت چند بازيکن رباط پاره کرده، پيراهن پاره کرده و ... از دست داديم. خلاصه همه چيز را از دست داديم. وقتي وارد تعطيلات شديم فکر مي‌کرديم فقط يک بازيکن را در اختيار نداريم اما اکنون بعد از يک ماه متوجه شده‌ايم که فقط يک بازيکن سالم داريم که آن هم معلوم نيست يک اخطاره است يا دو اخطاره. بقيه بازيکنان ما مصدوم هستند و خدا کند که اين دو مسابقه آخر با خير و خوشي به پايان برسد و عمر من کفاف دهد و آخر ليگ را به چشم خود ببينيم.

سرمربي پيکان در مورد اينکه به خاطر سقوط پيکان موافق ليگ 18 تيمي است يا واقعا دوست دارد ليگ 18 تيمي بماند، گفت: چه کسي چنين چيزي را مي‌گويد. به جز 3 تيم، 15 تيم موافق ليگ 18 تيمي بودند و من هم يک سوم از بازي‌ها را در پيکان بوده‌ام. اما بيشتر از يک سوم بازي‌ها را گردن مي‌گيرم. اجازه بدهيد بعد از دو دهه يک‌بار هم يک تيم با ما سقوط کند، سال‌ها با تيم‌هاي زيادي مقام‌هاي اول تا سوم را کسب کرده‌ام بعد از پايان محروميتم در ليگ برتر هم به ليگ برتر آمده‌ام و همين الان هم پيشنهاد ليگ برتري دارم پس بحث خودم نيست.

وي افزود: عزيز محمدي 6 سال ليگ برتر را به خوبي برگزار کرد و هيچگاه شاهد نبوديم که 25 روز ليگ تعطيل شود اما امسال از ابتداي مسابقات شاهد تعطيلات زيادي بوديم. براي کادر فني تيم ملي هم احترام قائل هستم اما در حد جايگاه خودش. فوتبال فقط مال من يا فدراسيون يا تيم ملي نيست. فوتبال مال همه ما است. همه کساني که برايش زحمت کشيده‌ايم. 50 بخيه از فوتبال روي صورت من است. پس نبايد برخي يک شبه که در فوتبال هم نبودند براي اين فوتبال تصميم بگيرند، من تا نفس مي‌کشم حق دارم که براي فوتبال تصميم بگيرم و حرف بزنم.

کريمي تصريح کرد: ابتدا مي‌گويند جام حذفي را تعطيل کنيم که با فشار فيفا و AFC جام حذفي را بي‌قواره و پشت سر هم برگزار مي‌کنيم. مربي تيم ملي چه خارجي باشد چه داخلي فقط يک راي دارد و قابل احترام است. البته سرمربي کنوني تيم ملي به اندازه من، قلعه‌نويي و دايي دلش براي فوتبال ما نمي‌سوزد. من همان زماني هم که دستيار استانکو در تيم ملي بودم، گفتم اين آقا بعد از باخت مي‌رود و پشت سرش را هم نگاه نمي‌کند که همينطور هم شد. او از همان طرف رفت و به ايران هم نيامد. پس وضعيت کي‌روش هم همين است. کي‌روش براي همه ما عزيز است اما فدراسيون نبايد نظر يک نفر را مدنظر قرار بدهد.

وي افزود: در فدراسيون ما همه مديران مي‌گويند براي باشگاه‌ها احترام قائليم و مديران باشگاه‌ها مي‌گويند ليگ بايد 18 تيمي باشد. اگر باشگاه‌ها از فدراسيون بيرون بيايند فدراسيون بين طبقاتش بايد ليگ را برگزار کند. مثلا تيم طبقه اول تيم طبقه دوم را شکست مي‌دهد. پس بايد به باشگاه‌ها احترام گذاشت. کريمي با اشاره به صورتجلسه باشگاه‌ها در 18 تيمي ماندن ليگ گفت: خودم آن صورتجلسه را در نشست مديران جمع کردم و 16 نفر آن را امضا کردند. باشگاه‌ها مي‌خواهند هر 5 روز يک‌بار بازي‌ها برگزار شود. باشگاه‌ها مي‌خواهند عذاب بکشند و بيشتر هزينه کنند. بايد به نظرشان احترام گذاشت.

عزيز محمدي ترجمه‌اي را براي من آورد که در آن 18 تيم انگليسي موافقت کردند که سقف دستمزد بازيکنان را افزايش ندهند. 9 باشگاه با آن موافقت کردند. 7 باشگاه مخالف بودند و 2 باشگاه راي ممتنع دادند.

وي ادامه داد: اما وقتي راي به اکثريت بود آن هفت و دو باشگاه ديگر به احترام 9 باشگاه اول توافق کردند که سقف قرارداد را بالا نبرند و مدنظرشان هم همه جاي ميز بود و ديگر بغل ميز و زير ميز و کنار ميز ندارند. اما ما اينجا فقط شعار مي‌دهيم که به همه دستگاه‌ها احترام قائل هستيم. باشگاه‌ها متولي اين فوتبال هستند و با هزار بدبختي هزينه مي‌کنند. آنها مي‌گويند مي‌خواهند ليگ 18 تيمي يا 16 تيمي باشد. مديران ما مي‌گويند براي باشگاه‌ها احترام قائل هستيم اما نه در اين مورد، من با وجود آنکه يک سوم بازي‌هاي پيکان را بودم اما کل نتايج تيم را گردن مي‌گيرم، قبلي‌ها هم براي ما زحمت کشيدند اما ما نتوانستيم تيم را متحول کنيم پس من به خاطر فوتبال مي‌‌گويم ليگ 18 تيمي بماند و اين بحث فقط مربوط به پيکان نيست.

فيروز کريمي در پايان نشست خود بار ديگر با انتقاد از رانندگي خانم‌ها گفت: اميدوارم پليس در دادن گواهينامه به خانم‌ها تجديد نظر کند زيرا رانندگي آنها باعث شد من دير به نشست برسم.


کلمات کلیدی : اخبار فوتبال ایران ، تیم ملی فوتبال ایران ، اخبار لیگ ایران ، اخبار تیم ملی ، فوتبال ایران ، مسابقات فوتبال ، زمان برگزاری فوتبال ، سایت خبر ورزشی ، علی دایی ، بازیهای تیم ملی ، جدول لیگ برتر ، جدول لیگ ایران ، نتیجه فوتبال ، فرهاد مجیدی ، عادل فردوسی پور ، سوتی های جواد خیابانی ، فدراسیون فوتبال ، رنکینگ فوتبال ، تک گل